Szkoła Podstawowa nr 13
im. Trybunału Koronnego w Piotrkowie Trybunalskim

Procedury przyjmowania i rozpatrywania skarg

Proszę określić gdzie leży problem:
Proszę wpisać wynik dodawania:
4 + 2 =
Link
Proszę wpisać wynik dodawania:
4 + 2 =

Procedury przyjmowania i rozpatrywania skarg

Skargi i wnioski przyjmowane są w sekretariacie szkoły w wyznaczonych godzinach pracy dyrektora lub sekretariatu szkoły.  

Zanim złożymy skargę warto pamiętać o zasadzie zachowania drogi służbowej, czyli kolejności w wyjaśnianiu spornych spraw bieżących:
 

  • Etap I - wychowawca klasy lub nauczyciel przedmiotu / w pierwszej kolejności powinno się zgłosić sprawę bezpośrednio do osoby, której sprawa dotyczy lub do wychowawcy;
  • Etap II - pedagog lub psycholog szkolny / jeśli wychowawca nie podejmuje prób rozwiązania sprawy lub jeśli sprawa dotyczy wychowawcy;
  • Etap III - dyrektor szkoły / jeśli sprawa w dalszym ciągu pozostaje nie wyjaśniona;
  • Etap IV - organ prowadzący / Kierownik Referatu Oświaty
  • Etap V - organ sprawujący nadzór pedagogiczny / Kuratorium Oświaty w Łodzi Delegatura w Piotrkowie Trybunalskim.


Sprawy zgłaszane do wychowawców i nauczycieli przez Uczniów i Rodziców wyjaśniane są na bieżąco w obecności osób zainteresowanych. Dyrektor natychmiast po otrzymaniu informacji o jakimkolwiek naruszeniu w porozumieniu z wychowawcą oraz pedagogiem i psychologiem szkolnym ustala plan postępowania w celu wyjaśnienia i załatwienia sprawy.

Pamiętajmy, że wiele spraw możemy wyjaśnić poprzez rozmowę. Szkoła jest placówką otwartą na potrzeby uczniów, rodziców, środowiska lokalnego.  Warto rozmawiać...
 
 

Załączniki artykułu

Procedury przyjmowania i rozpatrywania (docx) 0.01mb, (pobrań: 39)