W piątek, 13 czerwca, uczniowie klas 6a i 6b uczestniczyli w nietypowej lekcji, która odbyła się w Sądzie Okręgowym w Piotrkowie Trybunalskim. Zajęcia prowadziła sędzia Ewa Tomczyk, która w ciekawy i przystępny sposób przybliżyła uczniom zagadnienia związane z funkcjonowaniem wymiaru sprawiedliwości.
Uczniowie mieli również okazję zwiedzić salę rozpraw „Macocha” - największej, najbardziej reprezentacyjnej sali rozpraw Sądu Okręgowego, Salę Tradycji im. Stanisława Pomian Srzednickiego – pierwszego Prezesa Sądu Najwyższego po odzyskaniu przez Polskę niepodległości oraz salę rozpraw Nr IX, która służy do przeprowadzenia rozpraw sądowych z osobami, które zostały zakwalifikowane do grupy osób stanowiących zagrożenie dla innych oskarżonych lub personelu sądu. Pomieszczenie jest wyposażone w dodatkowe środki bezpieczeństwa, takie jak bariery i inne zabezpieczenia.
Wizyta odbyła się w ramach programu edukacyjnego, którego główne cele to:
• zwiększenie świadomości prawnej i wiedzy o sądownictwie,
• upowszechnienie wiedzy o zagrożeniach, z jakimi młodzi ludzie mogą spotkać się w codziennym życiu oraz ich możliwych konsekwencjach,
• propagowanie informacji o alternatywnych sposobach rozwiązywania sporów,
• świadome kształtowanie wyobrażeń młodzieży na temat działania wymiaru sprawiedliwości,
• rozwijanie postaw obywatelskich i zainteresowania życiem publicznym.
Uczniowie aktywnie uczestniczyli w zajęciach, zadawali pytania i wykazywali duże zainteresowanie poruszaną tematyką. Była to ważna i wartościowa lekcja obywatelska, która z pewnością pozostawi trwały ślad w świadomości młodych uczestników.
Wizyta odbyła się w ramach programu edukacyjnego, którego główne cele to:
• zwiększenie świadomości prawnej i wiedzy o sądownictwie,
• upowszechnienie wiedzy o zagrożeniach, z jakimi młodzi ludzie mogą spotkać się w codziennym życiu oraz ich możliwych konsekwencjach,
• propagowanie informacji o alternatywnych sposobach rozwiązywania sporów,
• świadome kształtowanie wyobrażeń młodzieży na temat działania wymiaru sprawiedliwości,
• rozwijanie postaw obywatelskich i zainteresowania życiem publicznym.
Uczniowie aktywnie uczestniczyli w zajęciach, zadawali pytania i wykazywali duże zainteresowanie poruszaną tematyką. Była to ważna i wartościowa lekcja obywatelska, która z pewnością pozostawi trwały ślad w świadomości młodych uczestników.